Skip to main content
[av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=” av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”] [av_cell_one_half vertical_align=’top’ padding=’0′ padding_sync=’true’ background_color=” src=’https://www.tigerous.be/wp-content/uploads/2020/05/kerde-severin-TXotsqdpX2g-unsplash-scaled.jpg’ attachment=’7656′ attachment_size=’full’ background_attachment=’scroll’ background_position=’center center’ background_repeat=’stretch’ mobile_display=”] [/av_cell_one_half][av_cell_one_half vertical_align=’middle’ padding=’100px,75px,100px,75px’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ mobile_display=”] [av_textblock size=’30’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

Branding op de juiste manier in 4 stappen.

[/av_textblock] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”] Ongeacht in welke branche je actief bent, branding is een essentieel onderdeel van het succes en de groei van jouw bedrijf.

Om effectieve branding te creëren, is het niet voldoende om alleen een logo te maken. Je moet ook nadenken over je merkidentiteit.

Je merkidentiteit gaat verder dan de visuele aspecten van je merk, het gaat er om het wie, wat, waar, waarom en hoe van je merk af te bakenen en te definiëren. Het is een belangrijke factor in hoe je merk tot zijn publiek spreekt en communiceert.

Dus hoe ontwerp je een merkidentiteit die ervoor zorgt dat je boodschap luid en duidelijk wordt gehoord?

Laten we 4 stappen onder loep nemen om samen een ​​merkidentiteit te creëren die voor jou werkt.
[/av_textblock] [/av_cell_one_half][/av_layout_row][av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=” av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”] [av_cell_one_half vertical_align=’top’ padding=’200px,75px,200px,75px’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_attachment=’scroll’ background_position=’center center’ background_repeat=’stretch’ mobile_display=”] [av_textblock size=’25’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

STAP 1 marktonderzoek

[/av_textblock] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”] Laat ons beginnen bij het begin of het nu vanuit financieel en investeringsoogpunt of vanuit een puur esthetisch oogpunt van het ontwerp is, je wil niet eindigen met een bedrijf dat een spiegelbeeld is van iets dat al bestaat.

Tegelijkertijd wil je geen bedrijf opzetten dat onmiddellijk failliet gaat.

Je merkidentiteit is net zo belangrijk als de oprichting van je bedrijf. Doe een marktonderzoek naar je concurrentie en zorg ervoor dat je merk niet voor iets anders wordt aangezien.
[/av_textblock] [/av_cell_one_half][av_cell_one_half vertical_align=’top’ padding=’0′ padding_sync=’true’ background_color=” src=’https://www.tigerous.be/wp-content/uploads/2019/10/tigeroushandsblogpost-scaled.jpg’ attachment=’7735′ attachment_size=’full’ background_attachment=’scroll’ background_position=’center center’ background_repeat=’stretch’ mobile_display=”] [/av_cell_one_half] [/av_layout_row] [av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=” av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”] [av_cell_one_half vertical_align=’top’ padding=’0′ padding_sync=’true’ background_color=” src=’https://www.tigerous.be/wp-content/uploads/2014/09/10505168_790587274307453_4950668544353305370_o.jpg’ attachment=’644′ attachment_size=’full’ background_attachment=’scroll’ background_position=’center center’ background_repeat=’stretch’ mobile_display=”] [/av_cell_one_half][av_cell_one_half vertical_align=’middle’ padding=’100px,75px,100px,75px’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ mobile_display=”] [av_textblock size=’25’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

STAP 2 Bepaal je persoonlijkheid

[/av_textblock] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”] Voor het creëren van een merk is het belangrijk om het doel en de missie van je bedrijf te analyseren.
Onderzoek de 5 W’s

  • Waarom
  • voor Wie
  • Wat
  • Waar

Het is net zo belangrijk om te weten wat de werkelijke persoonlijkheid van het merk wordt. Hoe wilt u dat je merk wordt vertegenwoordigd? Welke reactie wil je dat je beoogde publiek krijgt? Ben je jeugdig en on-trend? Creatief en een uniek? Respectabel en betrouwbaar?

Je merkpersoonlijkheid zal jouw ontwerpbeslissingen in de loop van de tijd aanzienlijk beïnvloeden. Zorg er dus voor dat je een duidelijk idee hebt van wat die persoonlijkheid eigenlijk is en dat deze ook overeenkomt met de diepere missie en doelstellingen van het bedrijf.
[/av_textblock] [/av_cell_one_half] [/av_layout_row] [av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=” av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”] [av_cell_one_half vertical_align=’top’ padding=’100px,75px,100px,75px’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_attachment=’scroll’ background_position=’center center’ background_repeat=’stretch’ mobile_display=”] [av_textblock size=’25’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

STAP 3 Geef alles vorm

[/av_textblock] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”] Met alle informatie die je tot nu toe verzameld hebt kan je makkelijk aan de slag met je merk ontwikkeling. Zorg voor de volgende visuele aspecten binnen je merk identiteit:

Logo ontwerp. Dit wordt het gezicht van jouw zaak! Niet alleen je klanten moeten er toe aangetrokken worden ook jij zelf moet tevreden zijn met het logo, het is uiteindelijk het eerste wat de klant te zien krijgt.

Productverpakking ontwerp of interieur ontwerp. Hoe gaat mijn product eruit zien, hoe gaat mijn zaak er uit zien, hoe ga ik mijn dienst verkopen, welke sfeer wil ik uitstralen.

Website ontwerp. Wat moet de klant allemaal kunnen doen, is het een informatieve website, kunnen mensen online producten bestellen, kopen, downloaden. Maken ze online afspraken. Gebruik je je site als platform om informatie te delen met je klanten, wil je het puur informatief houden.

Marketing. Wil je offline reclame maken via kanalen, zoals de krant, tv, radio of liever online inzetten op Google SEO en SEA of Facebook advertising.

Social media / bloggen. Welke social media kanalen zijn belangrijk voor jouw zaak, Facebook, Instagram, Pinterest, Linked-in, Twitter?
[/av_textblock] [/av_cell_one_half][av_cell_one_half vertical_align=’top’ padding=’0′ padding_sync=’true’ background_color=” src=’https://www.tigerous.be/wp-content/uploads/2020/01/Schermafbeelding-2020-01-20-om-12.16.51.png’ attachment=’7292′ attachment_size=’full’ background_attachment=’scroll’ background_position=’center center’ background_repeat=’stretch’ mobile_display=”] [/av_cell_one_half] [/av_layout_row] [av_layout_row border=” min_height_percent=” min_height=’0′ color=’main_color’ mobile=’av-flex-cells’ id=” av_element_hidden_in_editor=’0′ mobile_breaking=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=”] [av_cell_one_half vertical_align=’top’ padding=’0′ padding_sync=’true’ background_color=” src=’https://www.tigerous.be/wp-content/uploads/2019/10/goforitTigerous.jpg’ attachment=’7736′ attachment_size=’full’ background_attachment=’scroll’ background_position=’center center’ background_repeat=’stretch’ mobile_display=”] [/av_cell_one_half][av_cell_one_half vertical_align=’middle’ padding=’150px,75px,150px,75px’ background_color=” src=” attachment=” attachment_size=” background_attachment=’scroll’ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ mobile_display=”] [av_textblock size=’25’ font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”]

STAP 4 Laat je omringen

[/av_textblock] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” admin_preview_bg=”] Ongeacht in welke branche je actief bent, branding is een essentieel onderdeel van het succes en de groei van jouw bedrijf.

Om effectieve branding te creëren, is het niet voldoende om alleen een logo te maken. Je moet ook nadenken over je merkidentiteit.

Je merkidentiteit gaat verder dan de visuele aspecten van je merk, het gaat er om het wie, wat, waar, waarom en hoe van je merk af te bakenen en te definiëren. Het is een belangrijke factor in hoe je merk tot zijn publiek spreekt en communiceert.

Dus hoe ontwerp je een merkidentiteit die ervoor zorgt dat je boodschap luid en duidelijk wordt gehoord? Laten we de vier stappen samen onder loep nemen om samen een ​​merkidentiteit te creëren die voor jou werkt.

Neem contact op via info@tigerous.be
[/av_textblock] [/av_cell_one_half][/av_layout_row]