Durasun

Klant
Durasun
Start samenwerking

2022

Diensten
  • Rebranding
  • Copy
  • Webdesign
  • Visitekaartjes
  • Offerte mappen
  • Autoblettering
  • Fotografie
Omschrijving

Hoe overtuigen we potentiële klanten van de impact van zonne-energie op hun huis en leven?

Zonnepanelen. Toen we aan het project begonnen leek de customer journey vrij voor de hand liggend. Iemand wil zonnepanelen, neemt contact op met Durasun, krijgt een offerte, boekt een afspraak voor installatie, et voila. In realiteit komt er ontzettend veel emotie kijken bij de keuze voor een installateur. En ga je een langetermijnrelatie aan, want net als de technologie is het leven en een thuis voortdurend in verandering. Dus creëerden we een huisstijl en website die de impact van zonnepanelen op het leven van elke dag laat voelen. We gingen voor het blauw van een stralende hemel, spelen met kleinkinderen in de tuin, en je beste leven leven (dankzij zonnepanelen).

Strategie

De vraag naar zonnepanelen is de voorbije jaren geëxplodeerd. Durasun was dan ook niet op zoek naar nieuwe klanten, wel naar een manier om zoveel mogelijk vragen op te lossen via de website. En naar nieuwe werknemers, dat ook. Want al die zonnepanelen en omvormers en laadpalen en thuisbatterijen installeren moest ook gebeuren. Er was ook een webshop voor mensen doe-het-zelvers, inclusief uitgebreide en gedateerde manuals. Ten slotte verdeelde Durasun een aantal merken van Chinese zonnepanelen. Niet alleen was dit project een technische uitdaging, het team van Durasun was ook vooral bezig met prijzen, afspraken, en specs. Terwijl de echte kracht van het verkoopproces in het emotionele aspect zit. Hoe voelt het om te investeren in zonnepanelen? Wat is de impact op het leven in jouw huis? Die vraag zetten we centraal in de rebranding.

Rebranding

Zonne-energie is de beste en duurzaamste investering die je kan doen voor jouw thuis. “Dat is de kernboodschap van Durasun. Dit is wat we hebben we in tekst en beeld en stijl. In tegenstelling tot andere installateurs, zet de website van Durasun het gevoel centraal: wat wordt anders als je investeert in zonne-energie voor jouw thuis? Een tweede laag in de rebranding is wat Durasun onderscheidt van andere installateurs: de kennis en expertise, langetermijnrelaties en maatwerk. Glynn ontwierp een logo en huisstijl met herkenbare iconen. Barbara schreef de brand story, waarden en taglines uit.

Copywriting

Schrijven over zonnepanelen, omvormers en thuisbatterijen zonder al te technisch te gaan was een uitdaging. Neem nu een omvormer. Wat is dat eigenlijk? Barbara maakte ervan “Omvormers zijn de noodzakelijke schakel tussen de gelijkstroom die wordt opgewekt door de zonnepanelen, en jouw huis dat op wisselstroom werkt. De omvormer is the secret weapon voor een maximale opbrengst. Hoe beter die is afgestemd op jouw huis en energieconsumptie, hoe efficiënter de volledige installatie.”

Fotografie

Yann Bertrand maakte sfeerbeelden in het kantoor en de opslag van Durasun. Collega’s in interactie met klanten, het ondertekenen van een contract, het laden en lossen van zonnepanelen. We combineerden de sfeerfoto’s met zonnige (rechtenvrije) beelden. Zoals steeds wist Glynn tekst en beeld op de site krachtig te combineren.

Structuur

We bouwden een gelijkmatige structuur, met een aparte landingspagina per product (zonnepanelen, omvormers, …)
Op elke pagina lees je waarom het interessant is om er (nu) in te investeren, waarom je dat beter met Durasun doet, en hoeveel je kan terugverdienen dankzij een installatie. We integreerden twee opties om een offerte aan te vragen: een uitgebreide en een snelle aanvraag. De eerste geeft de doelgroep een vorm van controle en ownership, omdat diezelfde berekening kan maken op basis van eigen data. De tweede optie ontzorgt de klant: vul contactgegevens in en Durasun doet de rest.

Web design & development

Glynn van Tigerous vertaalde de structuur en teksten naar een web design met een stralende blauwe lucht. De iconen per product en landingspagina maken het gemakkelijker om door de site te navigeren. Web developmentbureau Prosite zette Glynn’s designs om in een website met optimale performance metrics (lees: de site werkt snel en goed).

website

Overtuigd? Stuur ons een mail, laat ons samen aan jouw project werken.

De Koffie Staat Klaar

Neem contact op en laat ons samen een brainstorm inplannen om jouw wilde verhalen werkelijkheid te maken!