Myca Nova
Start samenwerking
2021
Diensten
- strategie
- copywriting
- branding
- webdesign
Omschrijving
Hoe stel je een B2B website op voor de fashionindustrie, waar zowel designers als duurzaamheidsprofessionals inzien wat het potentieel is van het nieuwe materiaal MycaNova?
MycaNova is een prachtig project van citroenzuurproducent Citribel. Het Basisbestanddeel van MycaNova is myceliumpoeder, dat gewonnen wordt tijdens het fermenteren van suikermolasses. Een natuurlijk en circulair product dus, en bovendien veelzijdig in toepassingen en gebruik. Het Citribel R&D team ontwikkelde het bio-materiaal MycaNova, dat de ecologische voetafdruk in de fashionwereld naar beneden helpt halen. Fashion en kledingproductie is een heel nieuwe markt voor Citribel, met eigen wetten en regels. Daarvoor was nood aan een site die zowel correcte informatie voorziet, meegroeit met het project, en geloof uitstraalt in een betere toekomst. We schreven teksten die innovatie, hoop en betrouwbaarheid uitstralen.
Strategie
De eerste MycaNova website was na een jaar aan een update toe. Voortschrijdend inzicht, beurzen, gesprekken met fashion producenten, … legden de pijnpunten, uitdagingen en kansen bloot. Citribel ging in zee met een marketingbureau voor de nieuwe site, en schakelde Barbara in, aanvankelijk enkel voor de teksten. Op basis van een interview werd duidelijk dat ook de structuur anders kon, en dat we een aantal data visueel konden uitwerken met Glynn.
Copywriting
Sustainability managers in de fashion industrie overtuigen van de kwaliteiten van een biomateriaal in volle ontwikkeling is een evenwichtsoefening: hoe schenk je hoop voor de toekomst zonder loze beloftes te maken? Barbara werkte met een aantal slagzinnen zoals ‘Pragmatically reduce your footprint’ en ‘fashion with nature’, herwerkte cijfers samen met Glynn tot visuele elementen, en schreef over duurzaamheidscertifiicaten, materiaaleigenschappen, en de wondere wereld van mycelium.
Branding
Glynn zorgde voor de visuele elementen die pasten bij het moederbedrijf Citribel en toch genoeg eigenheid had.
Impact
Een Belgische industriële producent met een honderdjarige geschiedenis helpen om de toekomst vorm te geven heeft op zich impact. Bovendien gaat het om een uniek natuurlijk proces, waarbij overgebleven suikerstroop aan de hand van een fungi fermenteert tot citroenzuur, en daarbij mycelium produceert. De onderneming is in volle transformatie, en MycaNova is de eerste stap.
Structuur
De structuur van de B2B site is praktisch opgedeeld rond twee vragen: waarom zou je MycaNova bestellen? En hoe kan je bestellen? Omdat het materiaal in volle ontwikkeling is, hebben we een aparte pagina gemaakt gericht op R&D. Het was daarnaast belangrijk om de link tussen MycaNova en moederbedrijf Citribel duidelijk te maken.
Web design
Glynn vertaalde de structuur en teksten naar een krachtig web design, dat aansloot bij de huisstijl van moederbedrijf Citribel. Web development bureau Prosite zette Glynn’s design om in een website met optimale performance metrics.
De Koffie Staat Klaar
Neem contact op en laat ons samen een brainstorm inplannen om jouw wilde verhalen werkelijkheid te maken!